Ćwiczenia oddechowe

Oddychanie niebieskim światłem

Daj się utulić niebieskiej energii i delikatności swojego oddechu. Wycisz się, odpręż zestresowane ciało, uwolnij krtań od napięć. Kilka minut spokojnego oddychania tak wiele ułatwia. Nie tylko w życiu, ale i w treningu głosu czy podczas koncertu. Im mniej zbędnych napięć w ciele, tym swobodniej operujemy głosem i pozwalamy mu się rozwijać. Im bardziej zadbamy o komfort ciała i umysłu, tym łatwiej będziemy wydobywać dźwięki nawet w stresujących sytuacjach. Przekonaj się – sprawdź to na własnej krtani.

Oddech samogłoskowy

Oddychamy płytko, szybko, byle jak. Przez stres, napięcie, pośpiech, zmęczenie, ale także wskutek tego, że dużą część dnia spędzamy w pozycji siedzącej. Niech jednak te przyczyny nie staną się dla nas wymówką. Korzystajmy z okazji, chwili przerwy, by pogłębić oddech, zmieniać swoje nawyki. Umiejętność głębszego oddychania, uaktywnienie aparatu oddechowego są niezbędne do prawidłowego emitowania dźwięków. A gdy wykorzystamy w ćwiczeniach wyobraźnię i dodatkowe dźwięki, praca ta stanie się przyjemniejsza i przyniesie także dodatkowe korzyści. Przekonajcie się na własnej skórze.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz