...
Kategoria

11 sierpnia, 2018

Trening relaksacyjny Jacobsona

Edmund Jacobson – lekarz, praktyk, naukowiec, pracownik laboratorium fizjologi klinicznej Uniwersytetu w Chicago oparł swoją metodę nie tylko na obserwacjach laboratoryjnych, ale także na obserwacji zachowań osób zdrowych i swoich pacjentów. Stworzył system ćwiczeń, które prowadzą do stanu relaksacji – braku skurczu mięśni. Jest on łatwy do opanowania w stosunkowo niedługim czasie. W treningu tym uczymy się wyodrębniania informacji, wrażeń, sygnałów ciała, które świadczą o istniejącym w ciele naprężeniu. Musimy najpierw nauczyć się jak to jest, gdy ciało/mięsień jest w stanie napięcia, aby móc je rozluźnić i poczuć, jak to jest, gdy usuniemy napięcie.

Trening relaksacyjny Jacobsona – dlaczego warto ćwiczyć?

Stres to największy wróg – potrafi odebrać nam głos lub go bezpowrotnie zniszczyć. Napięcie w ciele, które kumuluje się w ciągu całego życia i z którym nie potrafimy sobie poradzić prowadzi do chorób krtani i niedyspozycji głosu. Im więcej ciężaru nosimy w ciele, tym trudniej o spokojny, głęboki oddech i dobre, zdrowe brzmienie. Z takim ładunkiem niełatwo jest wydobyć ze swojej krtani piękne, czyste i silne dźwięki. Trudno też o rozwijanie możliwości głosu, gdy głowa nie radzi sobie z myślami, a ciało pozostaje w napięciu.

7 tydzień wakacyjnego luzu – ćwiczymy relaksację

Ten tydzień to czas nieco intensywniejszych ćwiczeń, dzięki którym opanujesz bardzo cenną umiejętność – odprężania ciała, która po regularnych ćwiczeniach stanie się Twoim nawykiem. Oznacza to, że jeśli wykonasz odpowiednią liczbę powtórzeń, Twoje ciało samo odpowie odprężeniem napiętych mięśni już na samą chęć czy myśl o tym. Brzmi jak czary, ale to czysta fizjologia.