7 tydzień wakacyjnego luzu - ćwiczymy relaksację

Autor: Sylwia Prusakiewicz-Kucharska
Ten tydzień to czas nieco intensywniejszych ćwiczeń, dzięki którym opanujesz bardzo cenną umiejętność – odprężania ciała, która po regularnych ćwiczeniach stanie się Twoim nawykiem. Oznacza to, że jeśli wykonasz odpowiednią liczbę powtórzeń, Twoje ciało samo odpowie odprężeniem napiętych mięśni już na samą chęć czy myśl o tym. Brzmi jak czary, ale to czysta fizjologia.

Najpierw musisz przekonać się, jakie odczucia i wrażenia pojawiają się w ciele, gdy jesteś odprężony, a jakie sygnały otrzymujesz od ciała w stanie napięcia. I ćwiczyć regularnie, by nawyk mógł powstać.

„Nauczenie się odczuwania, zauważania wrażeń napięcia własnych mięśni

stanowi podstawę uczenia się relaksacji”

E. Jacobson

Trening Jacobsona, do którego zachęcamy w tym tygodniu, jest narzędziem, które możesz wykorzystać jako element przygotowania ciała i głosu do wysiłku lub by pozbyć się napięć po całym dniu pracy. Ćwicząc relaksację zdobywasz cenną umiejętność reagowania na sygnały napięcia, przez co nie dopuszczasz do kumulowania się skutków stresu w ciele i chronisz swoją krtań przed nadmiernym wysiłkiem. Jeśli często odczuwasz zmęczenie głosu, masz wrażenie, że mówisz bądź śpiewasz z ogromnym wysiłkiem, wydobywaniu dźwięków towarzyszy napięcie, ból gardła czy krtani – ćwicz relaksację.

Artykuł powstał w ramach cyklu "Wakacyjny luz w Easyvoice”- dzięki współpracy easyvoice.pl z marką Isla wykorzystamy wakacyjny czas na naukę radzenia sobie ze stresem i pozbywanie się napięć blokujących głos. Zapraszamy także na FB i Instagrama, po porcję praktycznej wiedzy, podpowiedzi, motywację i wskazówki do samodzielnych ćwiczeń. 

 

Wakacyjny luz w   EasyVoice