Czytelnia

Twój osobisty trening radości cz.2

Twój osobisty trening radości cz.2
Radości można nauczyć się, można opanować umiejętność jej wyrażania, choć właściwie nauka ta będzie powrotem do tego, co mamy w sobie, z czym przychodzimy na świat, a co niestety niektórym z nas udaje się zgubić, od czego udaje się odwrócić.

Po zidentyfikowaniu tego, co obniża poziom radości w naszym życiu, czas na konkretne działania – czyli:

  • kochaj i pozwól innym kochać siebie („Radość jest elementem miłości, jej cieniem, podąża za miłością. (…) I nie ma znaczenia, kogo kochasz – psa, kota, drzewo, czy kamień. Po prostu siedź obok tego kamienia i kochaj. (…) Stajesz się radosny, ponieważ kochasz. Ten, kto kocha, jest radosny. OSHO)

  • żyj w harmonii ze sobą

  • żyj w równowadze z otoczeniem

  • zdystansuj się , odpuść sobie

  • zmień swoje przekonania na temat życia, przecież nie musi być „złe, nie nie warte, niedobre, nieudane...” , wszystko przed Tobą i od Ciebie zależy

  • uświadamiaj sobie swoje szczęście

  • odnajduj radość w prostych, codziennych czynnościach, które możesz wykonywać, ciesz się z drobiazgów

  • ucz się akceptacji samego siebie

  • opanuj sztukę radzenia sobie ze stresem, relaksuj się

  • uśmiechaj się

  • wyrażaj emocje

  • pozwalaj sobie na błędy

  • ucz się na błędach

  • poznaj swoje mocne strony i wykorzystuj je w życiu

  • przebaczaj sobie i innym

  • z niepowodzeń wyciągaj wnioski i idź dalej

  • nie narzekaj, nie użalaj się nad sobą więcej niż trzeba ;) czasem takie chwile są nam potrzebne, ale niech nie trwają za długo

  • bądź życzliwym komentatorem własnego życia,

  • zachowuj w pamięci radosne chwile, prowadź pamiętnik, by je utrwalić

  • unikaj ludzi agresywnych, pesymistów, osób, w obecności których czujesz się źle, nieswojo, którzy swoimi słowami i zachowaniem niszczą radość w Tobie

  • otaczaj się ludźmi radosnymi, przebywaj w towarzystwie osób szczęśliwych, zadowolonych z życia, pozytywnie do niego nastawionych

  • zacznij się gimnastykować – aktywność fizyczna bardzo poprawia nastrój, wywołuje produkcję endorfin

  • dbaj o siebie

  • słuchaj swojego ciała, nawiąż z nim kontakt

  • rozwijaj się

  • sprawiaj sobie i małe i duże przyjemności

  • pomagaj tym, którzy potrzebują pomocy

Pamiętaj, wszystko, co robisz dla siebie, dla ciała i duszy, odbija się na brzmieniu Twojego głosu. Im więcej radości w Tobie, tym więcej luzu i energii w ciele, a co za tym idzie – lepszy głos.

Głos i praca nad nim to moja pasja. Zajmuję się emisją i psychologią głosu, terapią zaburzeń głosu oraz prawidłową wymową i doskonaleniem dykcji. Odkrywanie własnego głosu i praca nad nim to fascynująca podróż, do której gorąco zapraszam. Nigdy nie jest za późno.