Jesienne porady

Skrzydlaty oddech

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Oddychać musimy zawsze. Najlepiej spokojnie, by pozwolić ciału na swój własny rytm wdechów i oddechów. Musimy pamiętać, że styl naszego życia, poziom aktywności danego dnia, stres, lęki, zła postawa ciała czy zwykłe zaniedbania i lenistwo potrafią w naszym rytmie oddechowym mocno namieszać oraz wpłynąć negatywnie na nasze nawyki oddechowe. Możemy być pewni, że to odbije się również niekorzystnie na brzmieniu naszego głosu i wydolności krtani (głos szybciej się zmęczy, emitowanie dźwięków będzie wysiłkowe, bolesne).

Gdy się zasiedzimy np. przed monitorem komputera, ekranem telewizora czy nad książką w fotelu – warto rozciągnąć mięśnie, by nie blokować naturalnych ruchów oddechowych organizmu i nie doprowadzić do spłycenia oddechu. Gdy długo przebywamy w jednej pozycji – przywrócimy ciału więcej swobody, rozciągnijmy, otwórzmy je, zwłaszcza, jeśli za chwilę mamy wydobyć głos.

 

 

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz