Ćwiczenia relaksacyjne dla głosu

Trening relaksacyjny Jacobsona

Edmund Jacobson – lekarz, praktyk, naukowiec, pracownik laboratorium fizjologi klinicznej Uniwersytetu w Chicago oparł swoją metodę nie tylko na obserwacjach laboratoryjnych, ale także na obserwacji zachowań osób zdrowych i swoich pacjentów. Stworzył system ćwiczeń, które prowadzą do stanu relaksacji – braku skurczu mięśni. Jest on łatwy do opanowania w stosunkowo niedługim czasie. W treningu tym uczymy się wyodrębniania informacji, wrażeń, sygnałów ciała, które świadczą o istniejącym w ciele naprężeniu. Musimy najpierw nauczyć się jak to jest, gdy ciało/mięsień jest w stanie napięcia, aby móc je rozluźnić i poczuć, jak to jest, gdy usuniemy napięcie.

Medytacja dla rozluźnienia

Gdy życie z różnych powodów zaczyna przyśpieszać, trudno się zatrzymać i łatwo stracić chwile, w których żyjemy. Brakuje nam obecności, bycia tu i teraz - cierpi na tym nasz oddech, całe ciało funkcjonuje w trybie mobilizacji i walki. Umykają nam emocje, ważne myśli, tracimy koncentrację, gubimy siebie. Jeśli nie zatrzymamy stresu i jego wpływu, ucierpią na tym również struny głosowe. Duża ilość napięć, ich kumulacja w ciele jest ogromną przeszkodą w wydobyciu głosu naturalnego, wolnego, takiego, który wyrazi nas w pełni. Stąd konieczność opanowania umiejętności rozluźniania ciała. A ponieważ sposobów i możliwości jest dużo, warto próbować znaleźć swój ulubiony lub...

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz