Ćwiczenia relaksacyjne dla głosu

Elementy relaksacji progresywnej wg Jacobsona.

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Proste, dające efekt w krótkim czasie ćwiczenie relaksacyjne wywodzące się z treningu relaksacyjnego według Jacobsona. 

Proste, dające efekt w krótkim czasie ćwiczenie relaksacyjne wywodzące się z treningu relaksacyjnego według Jacobsona.

  1. Połóż się wygodnie, przez 3-5 minut oddychaj swobodnie, możesz zamknąć oczy.
  2. Leżąc i dotykając głową do poduszki, zegnij głowę w prawo, aby prawie dotykała prawego ramienia i napręż w ten sposób mięśnie szyi. Przytrzymaj pozycję kilkanaście sekund. Zrób to samo zginając głowę w lewo i napręż mięśnie szyi z drugiej strony.
  3. Zmarszcz jak najsilniej czoło w poziome zmarszczki, przytrzymaj kilkanaście sekund, następnie rozluźnij.
  4. Zmarszcz jak najsilniej czoło w pionową zmarszczkę między brwiami, przytrzymaj kilkanaście sekund, następnie rozluźnij.
  5. Zaciśnij mocno powieki, przytrzymaj kilkanaście sekund, następnie rozluźnij.
  6. Naprężaj mięśnie oczu kierując spojrzenie oczu na przemian w lewo i w prawo.
  7. Zaciśnij jak możesz najsilniej szczęki, by naprężyć żwacze, przytrzymaj kilkanaście sekund, następnie rozluźnij.
  8. Otwórz, rozewrzyj maksymalnie szczęki i napręż mięśnie policzków, przytrzymaj kilkanaście sekund, następnie rozluźnij.
  9. Ułóż wargi jakbyś chciał powiedzieć „och”, napnij mięśnie ust, przytrzymaj kilkanaście sekund, następnie rozluźnij.
  10. Cofnij język i napinaj mięśnie języka, następnie rozluźnij. Powtórz kilka razy.
  11. Licz głośno do 10.
  12. Licz ciszej do 10.
  13. Licz jak najciszej do 10.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz