Ćwiczenia relaksacyjne dla głosu

Medytacja powietrzna

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Usiądź lub połóż się w spokojnym miejscu i zamknij oczy.

Wyobraź sobie swoje myśli jako masę bąbelków powietrza.

Wykonaj powolny wydech przez usta. W jego trakcie wyobrażaj sobie, że wydychasz wszystkie myśli- bąbelki. Odczuwasz ulgę i zaczynasz czuć się bardziej zrelaksowany.

Teraz skoncentruj całą uwagę na nosie. Wykonuj wdechy i wydechy przez nos, przez cały czas wyobrażając sobie wędrujące przezeń powietrze. Skoncentruj się na wykonywaniu długich, łagodnych wydechów pozwalając, aby wdechy odbywały się automatycznie.

Jeśli zaczynasz odczuwać natłok myśli, nie poddawaj się. Skup uwagę na swoim nosie i postaraj się aby twoją świadomość wypełniły odczucia związane z czynnością oddychania.

Ćwicz dopóki masz ochotę i sprawia ci to przyjemność. Powtarzaj ćwiczenie, aż poczujesz że twoje oddychanie stanie się naturalne.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz