Ćwiczenia psychologiczne dla głosu

Energia dźwięku – ćwiczenie podstawowe

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

„Głos jest tylko częścią większej całości: środkiem w wyrażaniu wewnętrznych przeżyć” (C.Berry)

Czy wiesz, na wydobywanie ilu dźwięków nie dajemy sobie przyzwolenia? Każdy z nas ma ograniczony repertuar, z którym czuje się bezpiecznie. Ujawnienie innych może wiązać się z przykrymi doznaniami lub reakcjami otoczenia, które wpływają naszą samoocenę. Im więcej dźwięków pozwalamy sobie wydobywać, tym bogatsza jest nasza ekspresja i łatwiejsze porozumienie z drugim człowiekiem.

 

„Głos jest tylko częścią większej całości: środkiem w wyrażaniu wewnętrznych przeżyć” (C.Berry)

Czy wiesz, na wydobywanie ilu dźwięków nie dajemy sobie przyzwolenia? Każdy z nas ma ograniczony repertuar, z którym czuje się bezpiecznie. Ujawnienie innych może wiązać się z przykrymi doznaniami lub reakcjami otoczenia, które wpływają naszą samoocenę. Im więcej dźwięków pozwalamy sobie wydobywać, tym bogatsza jest nasza ekspresja i łatwiejsze porozumienie z drugim człowiekiem.

Przykładowe dźwięki

  • Krzyk
  • Śpiew
  • Cichot
  • Parsknięcie
  • Mruczenie
  • Stękanie
  • Jęczenie
  • Gwizd
  • Wrzask
  • Śmiech
  • Płacz
  • Okrzyk
  • Pociąganie nosem

Pomyśl, których dźwięków używasz na co dzień, z którymi czujesz się bezpiecznie? Których unikasz w kontaktach z innymi? Których wstydzisz się używać nawet przed samym sobą? Które są Twoimi ulubionymi? Które z nich najlepiej Cię wyrażają?

 

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz