Ćwiczenia psychologiczne dla głosu

Medytacja z mantrą

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Ćwiczenie to uspokaja, wycisza oraz wzmacnia głos. Powtarzaj je 1-2 razy dziennie przez kilka – kilkanaście minut. Obserwuj zmiany, jakie wywołuje.

Wybierz dowolną mantrę - sylabę (spróbuj np. „OM”, „MU”) lub słowo, które brzmią przyjemnie dla Twojego ucha.

Usiądź wygodnie, wyprostuj kręgosłup, rozluźnij żuchwę (opuść ją lekko, niech wisi swobodnie przez kilka chwil), oddychaj głęboko.

Zacznij powtarzać wybraną mantrę najpierw w myślach. Obserwuj co się dzieje, obserwuj pojawiające się myśli i pozwól im przepływać. Obserwuj sygnały płynące z ciała i również pozwól im odpływać. Cały czas powtarzaj mantę w swoim własnym rytmie.

Następnie wypowiadaj mantrę na głos. Poczuj swój dźwięk w ciele, odczuj ile spokoju niesie ze sobą powtarzanie dźwięku. Medytuj świadomie, wczuwaj się w dźwięk, w swój głos.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz