Ćwiczenia postawy ciała

Balonik, który poprawia postawę ciała

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Niewidzialny balonik pomaga, gdy nasze plecy garbią się, gdy spędzamy większość dnia w pozycji siedzącej, wysuwamy nasze głowy w kierunku monitora czy pochylamy się w kierunku smartfonów czy tabletów.

Takie niewinne z pozoru zachowania, ruchy, powtarzane często, przez długi czas stają się nowym nawykiem, który zamyka klatkę piersiową, napina mięśnie krtani. I zostają z nami, gdy w końcu wstajemy lub odrywamy się od ekranów, by wystąpić, porozmawiać przez telefon, zaśpiewać czy przeprowadzić lekcję.

Powodują, że oddech staje się płytszy, mięśnie w okolicy krtani spinają się i ograniczają naturalne ruchy krtani. Skutkiem jest wysiłek, jaki wkładamy w mówienie czy śpiewanie oraz szybsze męczenie się aparatu głosowego. Także osłabienie siły głosu, chrypka, odchrząkiwanie, bóle gardła dają nam znać, że nasze postawa wymaga korekty.

Warto zacząć od tych najprostszych kroków, a wyobraźnia jest narzędziem, z którego możemy skorzystać w każdej chwili.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz