Czytelnia

Krótki trening mięśni oddechowych

Krótki trening mięśni oddechowych
Ćwiczenie wzmacnia głos, reguluje oddech i wydłuża wydech, ćwiczy wytrzymałość mięśni oddechowych.

Ćwiczymy w pozycji stojącej lub siedzącej.
Otwieramy usta jak byśmy chcieli powiedzieć głoskę „a” (ale nie wydobywamy dźwięku) – to jest czas na wdech. Następnie na jednym oddechu wypowiadamy, bez dobierania powietrza, kolejne dni tygodnia wg wzoru:

„a” - poniedziałek

„a” - poniedziałek – wtorek

„a” - poniedziałek – wtorek - środa

„a” - poniedziałek – wtorek – środa – czwartek –

„a” - poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek

„a” - poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota –

„a” - poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota – niedziela

„a” - poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota – niedziela - poniedziałek

„a” - poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota – niedziela – poniedziałek – wtorek
itd., jeśli mamy zapas powietrza, by mówić dalej.

Nie mówimy na resztkach powietrza. Operujemy głosem jakbyśmy mówili do grupy w dużej sali. Z zaangażowaniem, bez mamrotania pod nosem. Stopniowo dokładamy kolejne dźwięki. Nie na siłę. Pierwsze i ostatnie słowo muszą być tak samo słyszalne i swobodnie wypowiedziane.

Głos i praca nad nim to moja pasja. Zajmuję się emisją i psychologią głosu, terapią zaburzeń głosu oraz prawidłową wymową i doskonaleniem dykcji. Odkrywanie własnego głosu i praca nad nim to fascynująca podróż, do której gorąco zapraszam. Nigdy nie jest za późno.