Ćwiczenie oddechowe - podzielone dźwięki

Ćwiczenie wzmacnia mięśnie oddechowe,wydłuża oddech, uczy opierania dźwięków na strumieniu powietrza wydychanego z płuc.

Stajemy w lekkim rozkroku. Stopy mocno opieramy na podłożu. Oddychamy przez lekko uchylone usta. Przez chwilę skupiamy swoją uwagę na oddechu, świadomie kierujemy go w głąb ciała, w kierunku stóp.

Następnie otwieramy usta szerzej, czekamy na wdech i zatrzymujemy powietrze na 2 sekudny (zamykamy usta). Po pauzie wydobywamy delikatny syczący dźwięk „ssss...” licząc w myślach do 3. Zatrzymujemy dźwięk i oddech znowu na 2 sekundy (zamykamy buzię, nie dobieramy powietrza) i powtarzamy kilkukrotnie ten cykl. Ćwiczenie wykonujemy na jednym oddechu,dopóki mamy powietrze, ale pozostawiamy jeszcze zapas, którego pozbywamy- wydmuchujemy z dźwiękiem „ffffffff” kończąc ćwiczenie.

W skrócie:

wdech – pauza 2 sekundy - „sss...”(w myślach liczymy do 3)- pauza 2 sekundy - „sss...”(w myślach liczymy do 3) – pauza 2 sekundy – „sss...” - pauza 2 sekundy – itd. - wydmuchujemy powietrze „ffffff” kończymy ćwiczenie.

Całość powtarzamy 3-5 razy.

Przechodzimy do drugiego etapu ćwiczenia:

wdech – pauza 2 sekundy – liczymy na głos 1- 2 – 3 – pauza 2 sekundy – liczymy 1- 2- 3 – pauza 2 sekundy – liczymy 1 – 2 – 3 - … wydmuchujemy powietrze „ffffff” kończymy ćwiczenie.

Całość powtarzamy 3 – 5 razy.