Ćwiczenia oddechowe

Oddech pulsacyjny

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Są takie ćwiczenia oddechowe, które wzmacniają mięśnie biorące udział w pracy aparatu głosowego i jednocześnie łagodzą często występujące dolegliwości, na przykład żołądkowe. Bo musimy pamiętać, że oddech to nie tylko ważny element emisji głosu, ale również podstawa naszego zdrowia.

Bywają również takie sytuacje, gdy problemy brzucha wpływają na jakość i komfort pracy głosem. Warto wypróbować także inne, wspomagające środki o naturalnym działaniu. Ćwiczenie oddech pulsacyjny to jeden z nich.

Jak ćwiczyć?

Usiądź na krześle lub w pozycji medytacyjnej. Ręce ułóż na udach, połącz ze sobą koniuszki kciuka, palca środkowego i serdecznego, palec wskazujący i mały wysuń do przodu. Rozluźnij mięśnie brzucha. Wdychaj powietrze małymi porcjami, wykonaj kilka krótkich wdechów przez nos. Zatrzymaj powietrze w płucach przez kilka sekund. Wyrzuć powietrze z ciała również małymi porcjami (wydech przez usta lub nos).

Powtórz całość 5 razy.

Oddychanie pulsacyjne, z książki „Techniki oddychania” M. Schirner

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz