...
Kategoria

Ćwiczenia relaksacyjne dla głosu

Aktywna muzyczna medytacja

Słuchanie muzyki rozwija nasz głos. Wpływa na świadomość dźwięku zmian rytmicznych, doskonali słuch. Ale jest też okazją do wyciszającej, choć aktywnej medytacji.

Spokojny głęboki oddech

Oddychamy. Zrobimy to świadomie, by wprowadzić więcej spokoju w codzienne funkcjonowanie (co pomoże również lepiej brzmieć) i pozbywać się napięć. Ta umiejętność przyda Ci się także w sytuacji tremy, stresu, by opanować lęk i rozluźnić krtań, a także okolice splotu słonecznego.

Wieczorna rozluźniająca rozmowa z samym sobą

Dobry, odpowiednio długi wypoczynek nocny, potrafi zdziałać cuda dla naszego głosu. Wstajemy w lepszym nastroju, z zapasem energii i chęcią do działania. Nasze ciało z większą swobodą wydobywa dźwięki, a w głosie słychać to, jak dobry humor dziś mamy. Trudność polega na tym, że coraz mniej śpimy i/ lub coraz więcej problemów mamy z zasypianiem, czy spokojnym, regenerującym snem.

Relaks na 5

Odprężenie ma znaczenie. Jest ważne, ponieważ zrelaksowane ciało to zdrowsze ciało, odprężony umysł to umysł bardziej kreatywny, skoncentrowany na działaniu. Gdy śpiewamy, pracujemy głosem, przemawiamy – opanowanie napięć i eliminowanie skutków stresu czy tremy to podstawowy warunek zdrowej emisji głosu.

Medytacja dla rozluźnienia

Gdy życie z różnych powodów zaczyna przyśpieszać, trudno się zatrzymać i łatwo stracić chwile, w których żyjemy. Brakuje nam obecności, bycia tu i teraz – cierpi na tym nasz oddech, całe ciało funkcjonuje w trybie mobilizacji i walki. Umykają nam emocje, ważne myśli, tracimy koncentrację, gubimy siebie. Jeśli nie zatrzymamy stresu i jego wpływu, ucierpią na tym również struny głosowe. Duża ilość napięć, ich kumulacja w ciele jest ogromną przeszkodą w wydobyciu głosu naturalnego, wolnego, takiego, który wyrazi nas w pełni. Stąd konieczność opanowania umiejętności rozluźniania ciała. A ponieważ sposobów i możliwości jest dużo, warto próbować znaleźć swój ulubiony lub nauczyć się nowego.

Wyciszające liczenie

Gdy codzienne problemy mącą spokój umysłu, gdy ciało przypomina zbyt ciasny kaftan, skupmy swoją uwagę na oddechu. Proponowane ćwiczenie to lekarstwo na codzienny stres, pomoc w sytuacji, gdy zjada nas trema i sposób na relaks dostępny w każdej chwili. Im mniej napięć w ciele, tym łatwiej i lepiej operujemy aparatem głosowym.

Trening rozciągający

Rozciąganie mięśni to obowiązkowe ćwiczenia sportowców. Większość naszych fizycznych ćwiczeń także powinna kończyć się rozciąganiem mięśni. Ale rozciąganie mięśni, często zmęczonych fizycznym wysiłkiem lub złymi nawykami naszej postawy to doskonały sposób na wieczorne wyciszenie lub poranną porcję ćwiczeń, która przygotuje ciało do pracy głosem.

Pięć prostych sposobów na stres

Stres i napięcia to przyczyna wielu schorzeń i poważna przeszkoda dla zdrowego wydobywania dźwięków mówionych i śpiewanych. Jeśli regularnie pozbywamy się napięcia z ciała, stres i jego skutki nie będą się kumulować, a co z tym idzie, będziemy w lepszej formie psychofizycznej i łatwiej będzie nam wykorzystać potencjał swojego głosu.

Oddech radości

Ćwiczenie, które powstało pod wpływem lektury i pracy z książką ” Spokój umysłu. Jak być w pełni obecnym” Thich Nhat Hanh. Polecam tym, którzy chcą pozbyć się napięć i rozbudzić w sobie radość.

Zmień nastawienie by pokonać stres

Nie możemy zmienić wielu rzeczy, spraw, zadań czy obowiązków w naszym życiu. Ale zawsze możemy zmienić swoje nastawienie do nich. Dzięki takiej zmianie możemy odczuć więcej swobody i odprężenia.

Kotwice relaksacji

Kotwice relaksacji to sygnały, dzięki którym możemy przerwać reakcję naszego ciała na stres, wyciszyć się, poczuć przypływ energii, rozluźnić się. Tworzymy je wykorzystując ciało, dźwięki, obrazy, myśli i odczucia. Przypominają nam one o tym, że mamy pozostać spokojni i zrelaksowani.