Kategoria

Ćwiczenia oddechowe

Ćwiczenie poprawiające warunki głosowe

Ćwiczenie, w którym aktywujemy mięśnie dna miednicy (leżące między kością ogonową i kością łonową) i kontrolujemy wydech. Mięśnie te wraz z przeponą oddechową tworzą system oddechowy tworzący strumień powietrza niezbędny do powstania głosu i dbają o odpowiednie ciśnienie powietrza wzbudzającego drgania.

Oddychanie niebieskim światłem

Daj się utulić niebieskiej energii i delikatności swojego oddechu. Wycisz się, odpręż zestresowane ciało, uwolnij krtań od napięć. Kilka minut spokojnego oddychania tak wiele ułatwia. Nie tylko w życiu, ale i w treningu głosu czy podczas koncertu. Im mniej zbędnych napięć w ciele, tym swobodniej operujemy głosem i pozwalamy mu się rozwijać. Im bardziej zadbamy o komfort ciała i umysłu, tym łatwiej będziemy wydobywać dźwięki nawet w stresujących sytuacjach. Przekonaj się – sprawdź to na własnej krtani.

Oddech pulsacyjny

Są takie ćwiczenia oddechowe, które wzmacniają mięśnie biorące udział w pracy aparatu głosowego i jednocześnie łagodzą często występujące dolegliwości, na przykład żołądkowe. Bo musimy pamiętać, że oddech to nie tylko ważny element emisji głosu, ale również podstawa naszego zdrowia.

Oddech i artykulacja – trening wytrzymałościowy

Wzmocnij mięśnie oddechowe i uaktywnij artykulatory, by Twój głos był silniejszy, bardziej wytrzymały i gotowy do językowych akrobacji. Te niełatwe teksty mogą być także elementem głosowej rozgrzewki czy codziennego treningu, gdy już dobrze je opanujesz.

Ćwicz oddech z Kubusiem Puchatkiem

Kto czytał „Kubusia Puchatka” być może pamięta pełne wdzięku fragmenty których długość znacznie odbiega od długości zdania rozwiniętego. 🙂 Wykorzystamy je do gimnastyki mięśni oddechowych.

Brzęcząca pszczoła

Ekspresowe ćwiczenie, które nie tylko pomaga oczyścić drogi oddechowe z zalegającej wydzieliny, ale też uruchamia mięśnie oddechowe, a wykonywane systematycznie wydłuża wydech.

Wdech bez wysiłku

Ćwiczenie uczy spokojnego pobierania powietrza powietrza podczas emitowania dźwięków, eliminuje napięcia mięśni i wysiłek podczas wdechu.

Proste ćwiczenia oddechowe, które odmienią Twój głos

To nie są typowe ćwiczenia oddechowe, w których liczy się głównie praca mięśni decydujących o brzmieniu głosu. To krótki trening, który nauczy Cię głębokiego oddechu, potrzebnego do tego, by lepiej żyć i zachować zdrowie. Nie pozostanie też bez wpływu na to, jak oddychasz, gdy mówisz i śpiewasz.

Oddech samogłoskowy

Oddychamy płytko, szybko, byle jak. Przez stres, napięcie, pośpiech, zmęczenie, ale także wskutek tego, że dużą część dnia spędzamy w pozycji siedzącej. Niech jednak te przyczyny nie staną się dla nas wymówką. Korzystajmy z okazji, chwili przerwy, by pogłębić oddech, zmieniać swoje nawyki. Umiejętność głębszego oddychania, uaktywnienie aparatu oddechowego są niezbędne do prawidłowego emitowania dźwięków. A gdy wykorzystamy w ćwiczeniach wyobraźnię i dodatkowe dźwięki, praca ta stanie się przyjemniejsza i przyniesie także dodatkowe korzyści. Przekonajcie się na własnej skórze.

Odwrócone ćwiczenie oddechowe z książką

Nie ma chyba osoby, która ucząc się emisji głosu nie zetknęła się, albo chociaż nie słyszała o ćwiczeniu oddechowym, w którym na brzuchu umieszczamy jedną lub więcej książek. Jednak w oddychaniu podczas mówienia i śpiewania potrzebujemy uruchomić więcej grup mięśniowych, po to, by kontrolować ruchy przepony. Jeśli tego nie zrobimy (a możemy tylko poprzez kontrolę pracy różnych grup mięśniowych), przepona bez naszego udziału, w dość szybkim tempie pozbędzie się powietrza, które jest nam potrzebne do emitowania dźwięków.

Krótka gimnastyka oddechowa

Oddech – daje głosowi siłę, nośność i dobre brzmienie. Ciału przywraca energię lub wycisza je. Dobrze zacząć dzień od krótkiej oddechowej gimnastyki i powtarzać ćwiczenia w ciągu dnia, gdy potrzebujemy wzmocnić ciało, rozluźnić umysł i doładować głos.

Ćwiczenie oddechowe z wykorzystaniem tekstu

Ćwiczenie oddechowe z wykorzystaniem tekstu uczy uczy planowania wdechu odpowiednio do długości tekstu, ekonomicznego zużywania powietrza podczas emitowania dźwięków oraz ćwiczy wytrzymałość mięśni oddechowych.

Ćwiczenie oddechowe ze słomką – wersja rozszerzona

Oddychanie przez słomkę jest jednym z podstawowych ćwiczeń oddechowych w emisji głosu. W wersji rozszerzonej mogą wykonywać je osoby początkujące oraz zaawansowane. Ćwiczenie wg J.B.Rodgers poprawia świadomość własnego oddechu, wzmacnia mechanizm podparcia oddechowego, uczy połączenia dźwięku z oddechem.