Czytelnia

Relaksujący oddech i dźwięk

Połóż się wygodnie na plecach. Pod głową możesz umieścić niewielką poduszkę lub ręcznik. Możesz włączyć spokojną muzykę, która będzie tłem dla ćwiczeń.Zamknij oczy. Wsłuchaj się w ciszę, w muzykę lub w odgłosy, które docierają z otoczenia.


1)
Wykonaj wydech – pozbądź się powietrza z płuc przez otwarte usta. Następnie zamknij usta i pozwól, by powietrze dotarło do płuc przez nos. Zatrzymaj to powietrze na ok. 2 sekundy i ponownie się go pozbądź przez otwarte usta. Powtórz 3– 5 razy.

2)
Wykonaj wydech – pozbądź się powietrza z płuc przez otwarte usta. Następnie zamknij usta i pozwól, by powietrze dotarło do płuc przez nos. Zatrzymaj to powietrze na ok. 2 sekundy po czym zacznij delikatnie mruczeć przez nos mmmm..... lub nnn... jednocześnie lekko opukując brzuch opuszkami palców. Poczekaj na następujący po mruczeniu wdech i powtórz ćwiczenie tyle razy, ile masz ochotę i ile potrzebujesz, by poczuć się lepiej.

3)
Wykonaj wydech – pozbądź się powietrza z płuc przez otwarte usta. Następnie zamknij usta i pozwól, by powietrze dotarło do płuc przez nos. Zatrzymaj to powietrze na ok. 2 sekundy po czym zacznij delikatnie mruczeć przez nos mmmm..... lub nnn.... jednocześnie dłonią, okrężnym ruchem masuj brzuch Poczekaj na następujący po mruczeniu wdech i powtórz ćwiczenie tyle razy, ile masz ochotę i ile potrzebujesz, by poczuć się lepiej.

Głos i praca nad nim to moja pasja. Zajmuję się emisją i psychologią głosu, terapią zaburzeń głosu oraz prawidłową wymową i doskonaleniem dykcji. Odkrywanie własnego głosu i praca nad nim to fascynująca podróż, do której gorąco zapraszam. Nigdy nie jest za późno.