Czytelnia

Terapeutyczne ćwiczenia głosowe

Znajdź miejsce, w którym będziesz czuć się swobodnie i nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Przybierz wygodną pozycję – możesz stać, leżeć lub siedzieć. Oddychaj spokojnie, kiedy poczujesz, że Twoje ciało się rozluźniło wydech zamień na dźwięk.

  • Intonuj na wydechu wybraną samogłoskę (np. aaaa...., eee...) w sposób zgodny z Twoim nastrojem.
  • Intonuj ciąg wybranych samogłosek (np. aaeeeeeeiiiiiiaaaa )
  • Intonując dowolną samogłoskę wyśpiewuj pieśń, która wyraża Twój aktualny stan emocjonalny.
Możesz skupiać dźwięk w różnych obszarach swojego ciała.
Jeśli pozwolisz na nieskrępowany przepływ dźwięków w ciele,
odczujesz wibracje lub ciepło w tych częściach ciała, na których skupiasz swoją uwagę i dźwięk.

Możesz ćwiczyć indywidualnie, w parach oraz w większej grupie.
  • Intonuj dowolne dźwięki na wydechu także podczas wykonywania codziennych czynności np. sprzątania, gotowania oraz podczas spacerów, gdy czujesz się swobodnie.
Głos i praca nad nim to moja pasja. Zajmuję się emisją i psychologią głosu, terapią zaburzeń głosu oraz prawidłową wymową i doskonaleniem dykcji. Odkrywanie własnego głosu i praca nad nim to fascynująca podróż, do której gorąco zapraszam. Nigdy nie jest za późno.