12 DOBRYCH NAWYKÓW W JEDEN ROK (AKCJA 2020)

Skup się na czubku własnego nosa – ćwiczenie oddechowo - relaksacyjne, które pomoże Ci przygotować głos

Fizjologicznie oddychamy przez nos, gdy milczymy, odpoczywamy, śpimy i nic nie tamuje swobodnego przepływu powietrza przez drogi nosowe (katar, alergia, stany zapalne, krzywa przegroda nosowa). Taki oddech nie tylko oczyszcza i ogrzewa powietrze docierające do naszego ciała, ale też działa odprężająco. Za tym poczuciem luzu, swobody, rozluźnienia tęsknimy oraz częściej potrzebujemy w pędzącym oraz zmieniającym się ostatnio świecie.

Chciej używać siły swojego głosu

Przekonanie „Mam głos” to podstawa, która buduje wewnętrzną siłę naszego głosu. Uznanie, że mój głos jest w porządku, docenienie, że jest jedyny, wyjątkowy i nie jest tylko zlepkiem dźwięków wydobywających się z krtani, ale jest częścią mnie - stanowi o sile naszego głosu także w wymiarze fizycznym. Równie ważne jest pozwolenie sobie na używanie głosu, jego wszystkich możliwości i całego zakresu dźwięków. Zwłaszcza wtedy, gdy głos ma być wsparciem dla wypowiadanych słów.

Zacznij dzień z dobrym słowem

Słowa tworzą nasze życie. Są energią, która towarzyszy nam w ciągu dnia. Budzą albo powstrzymują naszą wewnętrzną siłę i pewność. Inspirują do działania albo sprawiają, że chowamy się w swojej twardej skorupie. Ty wybierasz słowa, które kierujesz do siebie. Choć często wynikają one również ze schematów wypracowanych w dzieciństwie, młodości, stają się nawykiem, z którym idziemy przez życie i który w różnych momentach zaczynamy odtwarzać. Wiedz, że możesz go zmienić. Zapisać nowy sposób postępowania.

Rozpocznij dzień ze światłem - poranna wizualizacja

Światło słoneczne jest nam potrzebne, by nasz naturalny zegar biologiczny mógł działać bez zakłóceń. Dlatego Ajurweda i badacze rytmów dobowych zalecają, byśmy po przebudzeniu odsłonili okna, wyszli na taras, balkon, do ogrodu czy poszli na krótki spacer. Poranna kąpiel w by promieniach słońca ma ogromną moc i pozytywnie wpływa na ciało i psychikę człowieka. W dni pochmurne, w okresie jesienno – zimowym najlepiej jak najwięcej czasu spędzać na zewnątrz lub w pobliżu okna.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz