12 DOBRYCH NAWYKÓW W JEDEN ROK (AKCJA 2020)

Co pomoże Ci więcej pić?

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Niektórzy nie czują pragnienia lub odczuwają potrzebę wypicia wody dopiero, gdy doszło już do jej sporej utraty. Dlatego trzeba obserwować ciało, słuchać jego sygnałów i pić, nawet gdy nie czujemy, że musimy.

Warto pamiętać, że mechanizm odczuwania pragnienia słabnie wraz z wiekiem. Po 65 roku życia trzeba pilnować ilości wypijanej wody (Siła zdrowych nawyków, J.Mercola). Nie zawsze też łatwo odczytujemy sygnały ciała świadczące o potrzebie uzupełnienia płynów np. ciemny kolor moczu, ból głowy, zmęczenie, spadek energii, głód, ochota na słodkie. Wypracowanie nawyku picia odpowiedniej ilości wody oraz popijania jej regularnie w ciągu dnia wpływa pozytywnie na narząd głosowy i brzmienie głosu, ale także na ciało i umysł.

Śmiem twierdzić, że jesteśmy innymi ludźmi, gdy organizm jest nawodniony. Nasze samopoczucie i poziom sił witalnych potrafi zmienić się wraz z ilością płynów, które dostarczymy ciału. Odwodniony organizm walczy o przetrwanie. Z odpowiednim nawodnieniem łatwiej żyć pełnią życia i korzystać z tego, co mamy. Siła głosu spada, gdy brakuje nam energii – i tej fizycznej i psychicznej. Dlatego dbajmy o to i pracujmy nad tym, by pić wodę. Pomoże w tym kilka prostych trików i działań.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz