12 DOBRYCH NAWYKÓW W JEDEN ROK (AKCJA 2020)

Moja własna oaza ciszy w hałasie

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Sylwia Prusakiewicz-Kucharska

Mój ulubiony sposób na odnalezienie ciszy mimo otaczającego hałasu. Pokazuje, że nie potrzeba specjalnych warunków, by odnaleźć ciszę i że ważniejsza jest ta cisza w nas. Zaczynając od tego, co na zewnątrz kierujemy się do wnętrza. To także dobry trening słuchowy, który również jest potrzebny, by świadomie emitować dźwięki.

Stwórz ją w dowolnej chwili, miejscu, pozycji. Możesz zamknąć oczy. Wsłuchaj się w dźwięki otoczenia. Wyodrębnij jak najwięcej z nich. Usłysz jak najwięcej szczegółów. Zauważ długość, wysokość, głośność, czas trwania dźwięków. Zaobserwuj swoją reakcje na te dźwięki. Skup się na dźwięku, który jest najbardziej przyjemny lub na tym, który się powtarza. Wsłuchaj się w niego. Oddychaj spokojnie i odczuwaj dźwięk. Jeśli dźwięków jest dużo, zauważ, jak ze sobą współbrzmią. Czy jest w tym harmonia? Zatop się w otoczeniu i stopniowo od dźwięków, które słyszysz na zewnątrz kieruj się do wnętrza swojego ciała. Może usłyszysz rytm oddechu, odczujesz wyraźniej bicie serce, podmuch wiatru na skórze, skurcze w brzuchu. Pozwól sobie czuć i oddychaj. Gdy uda Ci się stworzyć własną przestrzeń, dźwięki zewnętrzne nie będą tak wyraźne, będą tylko niepozornym tłem dla tego, co jest w Tobie. Wsłuchaj się w to. Pozostań tak przez ok. 10- 20 minut.

Twój indywidualny plan pracy i program rozwoju głosu

Zobacz