...

Oddech osłabiający niepokój

Autorka tego ćwiczenia – Stella Weller – nazwała je niefarmakologicznym środkiem uspokajającym. Polecane jest w sytuacji stresu, niepokoju, paniki lub gniewu.

Usiądź, głowę trzymaj pionowo, bez zadzierania jej. Możesz zamknąć oczy. Rozluźnij żuchwę, opuść ją luźno.
Następnie wykonaj wdech przez nos, spokojnie, tak głęboko, jak możesz to zrobić bez wysiłku.
Wypuść całkowicie powietrze przez nos, powoli i spokojnie, skupiając swoją uwagę na okolicy pępka.
Zanim ponownie wciągniesz powietrze, odlicz powoli w myślach „jeden tysiąc, dwa tysiące” – dzięki temu wydech będzie dłuższy i zapobiegniesz hiperwentylacjo.
Powtórz rytm oddychania kilka razy, aż odczujesz, że tempo oddychania zwolniło się i ogarnął Cię spokój. Po zakończeniu ćwiczenia wróć do normalnego oddychania.

Ćwiczenie można wykonywać także w innych pozycjach.

Podziel się
Zajęcia indywidualne w Toruniu - emisja głosu

Zapraszam do współpracy

Jeśli pracujesz głosem – możesz to robić bez wysiłku i zmęczenia, bez odczuwania „bólu mówienia”. Nauczę Cię, jak prawidłowo emitować głos, by był zawsze zdrowy, silny i piękny.

Jeśli śpiewasz – podczas zajęć przekonasz się, że Twój głos płynie swobodnie, a każdy, nawet trudny tekst w j. polskim przestanie być przeszkodą.

A może po prostu chcesz polubić i lepiej poznać swój głos albo przestać bać się publicznych wystąpień – w tym również Ci pomogę.

Szkolenia i zajęcia indywidualne

Moje socialmedia