...

Krótki trening mięśni oddechowych

Ćwiczenie wzmacnia głos, reguluje oddech i wydłuża wydech, ćwiczy wytrzymałość mięśni oddechowych.

Ćwiczymy w pozycji stojącej lub siedzącej.
Otwieramy usta jak byśmy chcieli powiedzieć głoskę „a” (ale nie wydobywamy dźwięku) – to jest czas na wdech. Następnie na jednym oddechu wypowiadamy, bez dobierania powietrza, kolejne dni tygodnia wg wzoru:

„a” – poniedziałek

„a” – poniedziałek – wtorek

„a” – poniedziałek – wtorek – środa

„a” – poniedziałek – wtorek – środa – czwartek –

„a” – poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek

„a” – poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota –

„a” – poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota – niedziela

„a” – poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota – niedziela – poniedziałek

„a” – poniedziałek – wtorek – środa – czwartek – piątek – sobota – niedziela – poniedziałek – wtorek
itd., jeśli mamy zapas powietrza, by mówić dalej.

Nie mówimy na resztkach powietrza. Operujemy głosem jakbyśmy mówili do grupy w dużej sali. Z zaangażowaniem, bez mamrotania pod nosem. Stopniowo dokładamy kolejne dźwięki. Nie na siłę. Pierwsze i ostatnie słowo muszą być tak samo słyszalne i swobodnie wypowiedziane.

Podziel się
Zajęcia indywidualne w Toruniu - emisja głosu

Zapraszam do współpracy

Jeśli pracujesz głosem – możesz to robić bez wysiłku i zmęczenia, bez odczuwania „bólu mówienia”. Nauczę Cię, jak prawidłowo emitować głos, by był zawsze zdrowy, silny i piękny.

Jeśli śpiewasz – podczas zajęć przekonasz się, że Twój głos płynie swobodnie, a każdy, nawet trudny tekst w j. polskim przestanie być przeszkodą.

A może po prostu chcesz polubić i lepiej poznać swój głos albo przestać bać się publicznych wystąpień – w tym również Ci pomogę.

Szkolenia i zajęcia indywidualne

Moje socialmedia