...

Ćwiczenia na odblokowanie krtani

Ćwiczenia mają za zadaniem przywrócić swobodny przepływ energii, jeśli dostrzegasz u siebie zablokowanie czakry gardła. Wypróbuj każde z nich i wybierz te, które najlepiej Ci służą.

Ćwiczenia mają za zadaniem przywrócić swobodny przepływ energii, jeśli dostrzegasz u siebie zablokowanie czakry gardła.
Wypróbuj każde z nich i wybierz te, które najlepiej Ci służą.

Afirmacje

Wzmacniaj się pozytywnymi stwierdzeniami. Przed lustrem, w samochodzie, na głos i w ciszy, podczas spaceru, przed snem, po obudzeniu. Przykładowe afirmacje :

  • Mam prawo do własnego zdania, własnej opinii
  • Inni mają prawo mieć inne zdanie
  • Jestem twórczy, kreatywny
  • Lubię się zmieniać
  • Zmiana jest dobra
  • Mówię z miłością i radością
  • Mogę odważnie wypowiadać swoje zdanie
  • Mogę wyrażać siebie
  • Wyrażam siebie z łatwością
  • Mój głos jest dobry
  • Mówię z łatwością
  • Wypowiadam moje myśli jasno i wyraźnie
  • Mój głos jest pełen ciepła i miłości
  • Wyrażam odważnie swoje zdanie
  • Dobrze jest wyrażać swoje zdanie
  • Jestem bezpieczny
  • dodaj swoje afirmacje:

Medytacja

Medytacja z muzyką

Słuchaj muzyki relaksacyjnej. Takiej, która Cię uspokaja. Wsłuchuj się w płynące dźwięki.

Możesz też wykorzystać muzykę stworzoną do oczyszczania czakry gardła, np.

Medytacja na niebiesko

Przez kilka minut dziennie w spokoju kontempluj niebieski kolor nieba lub niebieski kolor wody.

Ćwiczenie „Lew”

Usiądź wygodnie, plecy wyprostowane. Uspokój oddech, skupiając swoją uwagę na czymś miłym, uśmiechnij się do siebie. Wykonaj świadomie 5 głębszych wdechów i wydechów przez nos. Następnie przejdź do zasadniczej części ćwiczenia. Wykonaj wdech przez otwarte usta równocześnie unosząc ręce na wysokość barków szeroko rozciągnij palce dłoni („rozczapierzone” palce dłoni) i otwierając wyraźnie usta wyciągnij język daleko na brodę. Utrzymaj taką pozycję licząc do 5, a następnie wypuszczając powietrze stopniowo powróć do pozycji wyjściowej – schowaj język, zamknij usta, opuść ręce i rozluźnij palce dłoni. Zamknij oczy i poczuj rozluźnienie w ciele. Powtórz 2 – 5 razy.

Oddech z wizualizacją

W wygodnej pozycji, z zamkniętymi oczami, w ciszy oddychaj głębiej z lekko rozchylonymi ustami wyobrażając sobie, jak do Twojego ciała wraz z powietrzem wpływa niebieskie światło. Dotyka Twoje gardło i krtań, otula je. Ćwicz jak długo potrzebujesz.

Śpiewaj samogłoskę

Na luzie, w monotonny sposób intonuj samogłoskę „eeeeeeeeeeeee….” Poczuj wibrujący dźwięk, utrzymuj go, dopóki masz powietrze. Możesz jednocześnie wyobrażać sobie, że dźwięk samogłoski ma kolor niebieski. Ćwicz jak długo chcesz.

Śpiewaj mantry

Śpiewaj w monotonny sposób mantrę „HAM”. Odczuj wibracje dźwięku. W wyobraźni otwieraj gardło i krtań. Utrzymuj dźwięk mantry tak długo, jak masz powietrze. Ćwicz jak długo chcesz.

Śpiewaj

Śpiewaj ulubione piosenki, nawet jeśli twierdzisz, że nie potrafisz. Możesz być gwiazdą na własnej scenie pod prysznicem lub w wannie 🙂

Poza tym, pamiętaj, by

  • codziennie pozbywać się napięć i stresów, by nie doprowadzać do ich kumulacji w ciele,
  • ćwiczyć swój głos,
  • być autentycznym, nie robić nic przeciwko sobie,
  • wyrażać własne zdanie, nie zważając na opinie innych,
  • dawać upust swojej spontaniczności, radości,
  • pozwalać sobie na wyrażanie emocji,
  • okazywać sobie szacunek.
Podziel się
Zajęcia indywidualne w Toruniu - emisja głosu

Zapraszam do współpracy

Jeśli pracujesz głosem – możesz to robić bez wysiłku i zmęczenia, bez odczuwania „bólu mówienia”. Nauczę Cię, jak prawidłowo emitować głos, by był zawsze zdrowy, silny i piękny.

Jeśli śpiewasz – podczas zajęć przekonasz się, że Twój głos płynie swobodnie, a każdy, nawet trudny tekst w j. polskim przestanie być przeszkodą.

A może po prostu chcesz polubić i lepiej poznać swój głos albo przestać bać się publicznych wystąpień – w tym również Ci pomogę.

Szkolenia i zajęcia indywidualne

Moje socialmedia