...

Przyjrzyj się swoim nawykom, by lepiej spać

Kładziemy się spać coraz później, choć wstajemy o podobnej godzinie. Cierpimy na braki snu, a stan lekkiego niedospania staje się czymś „normalnym”. Jeśli chcemy poprawić jakość naszego snu, spać regularnie, cieszyć się dobrym zdrowiem i kolejny dzień witać z uśmiechem na ustach – musimy poznać nasze nawyki, które mają związek ze spaniem.

Przyjrzyj się swoim nawykom, rytuałom, czynnościom w ciągu dnia – mają one związek z tym, czy dobrze odpoczniesz w nocy i łatwo przejdziesz od stanu aktywności do stanu wyciszenia i snu.

Poznaj swoje nawyki:

  • o której kładziesz się spać w dni, kiedy pracujesz?
  • o której wstajesz w dni, kiedy pracujesz?
  • o której kładziesz się spać w dni wolne, weekendy?
  • o której wstajesz w dni wolne, weekendy?
  • czy budzisz się wyspany?
  • czy budzisz się bez budzika?
  • ile czasu zajmuje Ci wstanie z łóżka – wyskakujesz z łóżka zaraz po usłyszeniu alarmu czy walczysz o kolejne minuty snu i ustawiasz kolejne drzemki?
  • o której godzinie jesz ostatni posiłek?
  • o której godzinie wypijasz ostatni napój z kofeiną (kawa, herbata)?
  • czy w ciągu dnia jesteś aktywny czy prowadzisz siedzący tryb życia?
  • czy w ciągu dnia masz kontakt ze światłem słonecznym/ dziennym czy pracujesz w pomieszczeniach ze sztucznym światłem?
  • czy pracujesz do późna? 
  • co robisz wieczorem przed pójściem spać?
  • jak spędzasz ostatnie chwile przed położeniem się spać?
  • czy i jak relaksujesz się i wyciszasz przed spaniem?
  • o której wyłączasz komputer, tablet, przestajesz korzystać z telefonu, wyłączasz powiadomienia (o ile w ogóle to robisz?
  • czy ćwiczysz intensywnie późnym popołudniem/ wieczorem?
  • czy wypijasz alkohol lub stosujesz tabletki nasenne?
  • czy w twojej sypialni panuje ciemność?
  • jaka temperatura panuje w Twojej sypialni? jest bardzo ciepło czy chłodno?
  • czy miejsce odpoczynku jest wyciszone czy mieszkach przy ruchliwej ulicy/ w hałaśliwym otoczeniu?

„Badania brytyjskiej organizacji Sleep Council wykazały, że w dzisiejszym pędzącym świecie, życiu w nieustannej gotowości do działania jedna trzecia z nas sypia źle przez większość nocy. Prawie trzy czwarte z nas przesypia mniej niż optymalne 7 czy 8 godzin, a 12% – mniej niż 5. Może stać się to męczącym długotrwałym problemem, jeżeli nic się z tym nie zrobi. Dane wskazują, że 35% z nas ma kłopoty ze snem od ponad pięciu lat, a jedna piąta od ponad dziesięciu. To mnóstwo długich, bezsennych nocy.” (K. Jones)

 

Podziel się
Zajęcia indywidualne w Toruniu - emisja głosu

Zapraszam do współpracy

Jeśli pracujesz głosem – możesz to robić bez wysiłku i zmęczenia, bez odczuwania „bólu mówienia”. Nauczę Cię, jak prawidłowo emitować głos, by był zawsze zdrowy, silny i piękny.

Jeśli śpiewasz – podczas zajęć przekonasz się, że Twój głos płynie swobodnie, a każdy, nawet trudny tekst w j. polskim przestanie być przeszkodą.

A może po prostu chcesz polubić i lepiej poznać swój głos albo przestać bać się publicznych wystąpień – w tym również Ci pomogę.

Szkolenia i zajęcia indywidualne

Moje socialmedia