Stań się górą

Autor: Sylwia Prusakiewicz-Kucharska
Bądź górą, gdy stres, problemy, szara codzienność próbują zachwiać Twoim poczuciem własnej wartości, wewnętrzną siłą. Bądź górą, gdy lęk i trema odbierają Ci głos i dobre brzmienie. Bądź górą, gdy brakuje Ci skupienia i wtedy, gdy tracisz kontakt z własnym ciałem. Bądź górą, by pełniej żyć tu i teraz, po swojemu, w radości, bez presji.

Ćwiczenie wzmacniające i wspierające w trudnych chwilach wg J.Brantley i W. Millstinie

Znajdź chwilę dla siebie, spokojne miejsce. Usiądź lub ustań i przez kilka chwil skup się na oddechu. Następnie przypomnij sobie najpiękniejszą górą, jaką kiedykolwiek widziałeś/widziałaś. Wyobrażając sobie tę górę – stań się nią. Niech Twoje ciało będzie jak ta góra – silna, potężna, piękna, stabilna, majestatyczna. Nie wzrusza nią nic – wiatr, burza, deszcz czy słońce.

Niech wzbudzi się w Twoim ciele odczucie siły, równowagi, obojętności na lęki, problemy. Trwaj tak przez kilka – kilkanaście minut. Odczuj silne zakorzenienie w stopach. Poczuj, jak Twoje ciało zanurza się w podłoże, ogrania je poczucie mocy, opuszcza napięcie, staje się gotowe do działania.

Otwórz oczy i wróć do rzeczywistości.

Ćwiczenie powtarzaj tak często, jak potrzebujesz, by poczuć siłę, pozbyć się leku i napięcia.